Min dag idag...

Jag o dotra började vår dag med att mysa o gosa fram till 8 innan vi gick upp. =)
När sambon kom hem efter sin sista natt för denna vecka stod vi i köket o gjorde frukost.
Sen när kolckan blivit straxt efter 10 begav jag mig mot t-banan utan dotra o sambon,de var hemma, för
att åka till MVC för koll o träff med nya barnmorskan...
Kollen gick bra,hade fått ner blodtrycket mer..
O jag kände att det gick bra med barnmorskan, det kändes mycket bättre när jag pratade med den här =) =)
Nästa koll är v 48 o då kommer jag va ungefär i v 24/25. =)

Efter kollen så åkte jag vidare till Huddinge för att sätta in lite pengar från sambon som jag kunde betala hyran.
Det gick snabbare än förra veckan då jag åkte in till stan istället... =)
Sen åkte jag tillbaka hemmåt,buss till fittja o sen t-banan hem..
När jag väntar på t-banan kommer Helena ner för trappen o ska oxå hemåt samtidigt..  =)
Så jag fick lite sällskap på väg hem,slutade med att vi stod o pratade lite innan vi skildes åt o gick hem.
Det var trevligt att se henne o prata lite...
När jag kom hem sövde jag dotra o sen gick jag till byggen för att se till att sambons anställningsintyg kommit på rätt ställe. Det har det,men pga av andra orsaker så kommer vi inte bli tilltänkta för en ny lgh förrens
jag får bättre ekonomi o sambon reder ut lite på sin sida... =/
Jag riktigt gärna ville flytta till större innan bebisen kom,men som det ser ut blir det tidigaste till sommaren eller inte förrens jag börjar jobba.. lite trist.. men nu vet jag iaf att det är fritt fram att julpynta till julen.. *en liten tröst*

Jaja,efter dotra vaknat så åkte vi in till skhlm.. jag hade en rabattkupong på 20% på åhlens samt ett
presentkort på 100:- så vi åkte för att köpa den sista i Barbapapa familjen till dotra..
Med rabatten o presentkortet fick jag betala hela 3:- för den =) =)

Sen åkte vi hem igen,gick o hämtade ut mitt paket från atelje Margaretha. Sen gick vi vidare till Maxi
för att handla lite... =)

Sen fixade jag middag: pasta o köttbullar..
Sen väntade jag ett tag innan jag bytt blöja o tog på dotra pyjamasen.
Gav henne D-vitamin dropparna,sen vällingen o sen borstade vi tänderna. =)
O sen lyckades jag söva henne. 2:a kvällen i rad.
Hoppas dessa rutiner håller i sig.. =)
Om 2 veckor ska vi börja göra om i sovrummet så att vi får plats med spjälsäng,dotras nya säng,
vår säng o allt det andra som vi behöver ställa i ordning... Vi måste plocka isär vår sängstomme för
att få plats,den får flytta ner i källaren tills vidare...

Men nu ska jag försöka plugga lite innan jag lägger mig.
Imorron blir det öppna på fm...
Sen åker vi ner till mina föräldrar på em/kvällen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0