Dottern börjar bli stor

Idag kom äldsta dotterns första riktiga mening =)
Vi va i affären o hon såg en vattenpistol..en stor en..
o då sa hon "bella ha sån" Min stora tjej. =)

Sen frågade jag min far om när de skulle basta,då fick Isabella bråttom o började klä av sig kläderna,vi fick henne att behålla blöjan på ett tag till. Men när jag ammade Evelina så tog hon av sig blöjan,då bad jag min mor att ta med sig Isabella till badrummet o sätta henne på pottan tills vi skulle ner till bastun. O då kissade hon för första gången på pottan =) =)

Sen efter bastun när jag satt med Evelina i famnen så övade min mamma färger med Isabella så nu kan hon säga gul o blå ordentligt(när hon vill) o röd samt grön men de är lite svårare...

Så nu kan hon säga:
Mamma
Pappa
Bischa= Evelina o andra bebisar
Bella= hon själv
Moja = mormor
moffa= morfar
ischa= morbror
gul
blå
ha
sån
Huggo= hugo, mina föräldrars hund
tussan= föräldrarnas äldsta hon katt som heter så
katt
hund
napp
papper
nanna= välling
mat, mata
vatten
gurka
jacka
boll
bil
tåg
killar

bussen
hej
hej då
nalle
kaka
tårta
lala= handla
skor
hålla
pinne
blomma
bulle
den
ägg
korv
pasta
många
naa= ja
nej
killa
med mera= betyder oftast mer musik, men även mera av något
atte= vatten
häst
rapa
bajsa
potta
kam
gunga


Vissa ord är inte helt rena,men det hörs klart o tydligt vad hon menar. =)
O när man frågar om det man tror att hon säger så får man veta om det stämmer eller inte =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0