blev läkarn idag..

Igår kväll hostade jag så mycket att jag fick huvudvärk =/
Tog en ipren när jag la mig, sov ca 2 timmar innan jag vaknade o hostade..
Sen somnade jag om o vaknade ca 4 timmar senare igen av hosta..
men lyckades somna om o sova till kl 7,då vaknade även dotra..
När jag gick upp för att fixa vällingen åt henne så hackade jag tänder, så
mycket som jag frös har jag inte gjort på länge..
Inge kul med feberfrossa... =(
Gav dotra vällingen,hämtade en fleecefilt från vardagsrummet o la mig i sängen igen.
Vid 7:45 sa jag till sambon att fixa i ordning dotra.
Ringde vårdcentralen o fick tid hos läkare kl 9:15.
Väl där lyssnade han på lungorna o hjärtat, det lät som det skulle.
Så det jag har är vanlig virusinfektion i halsen.
Så jag fick cocillana-etyfin mot hostan, sen skrev han ut receptbelagd nässpray som
är effektivare än nezerilen mot nästäppan jag fick igår kväll...
Får ta 10ml cocillana 3-4ggr/dag, har tagit 2 ggr idag..
Nässprayen får användas 1 gång/dag o det har jag gjort idag..
Ska tilläggas att jag halvsov i ca 2 timmar i soffan på fm efter läkarbesöket...
Sen när dotra skulle sova så la jag mig oxå, så då blev det ca 3 timmar sömn...

Och jag känner mig redan bättre.. så nu hoppas jag på att jag får sova hela natten
eller max vakna 1 gång...
Eftersom att jag slutat frysa så tänker jag hoppa in i duschen en snabbis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0