Börjat med uppgifterna...

Idag började jag med första uppgiften i religon.
Är nästan klar,men religon är tungt så nu pausar jag den för idag o tar nya tag med den imorron..
Har bara lite kvar på 2 frågor... =)

Ska börja läsa det avsnitt i naturkunskapen vi ska läsa till första uppgiften ikväll,så kan jag börja skriva på den imorron.
Sen måste jag till biblioteket o låna 2 typ pjäser/teaterstycken som jag ska ha i de första uppgifterna i svenskan..
Missade det när jag va på bibblan tidigare i veckan...så den trippen blir imorron...

Förutom för att jag har pluggat idag så har jag vikt tvätten jag tvättade igår för den va torr, röjt framför elementet i sovrummet(upptäckte igår kväll att det var jättevarmt vid kläderna på byrån framför det o sen luktade det konstigt), tagit ner alla julkartonger i förrådet o ställt i ordning lite där nere så nu får det plats lite fler kartonger där...
Sen har jag tvättat en maskin med sängkläder(vi bytte igår) samt hängt upp den, tömde diskmaskinen, fyllde den o har kört den.. sen diskade jag upp lite för hand...
Jag o dotra gick ut med både sopor o återvinningen innan lunch.
På em har jag även gått igenom dotras kläder,så nu är alla försmå urtagna ur byrån... måste bara fixa 1-2 platslådor så jag kan packa ner kläderna...

Sen är det snart dags att tvätta om bebiskläderna i stl 50-62... har juh bara 9 veckor kvar till bf...
Fattar inte vart tiden har tagit vägen... =)
Snart är vårt andra <3 här.
Som jag längtar...

Dotra är jättesöt, kramar magen o lägger gärna huvudet på magen... =)
O hon har utvecklats jättemycket de senaste månaderna...
Hon hjälper till att duka fram vid lunch o middag, i helgen fick jag höra ett nytt ord... "stanna" =)
Hon har juh hört det när jag säger det till föräldrarnas hund.
Sen kan hon juh självklart säga:
mamma
pappa
popcorn
kaka
ka = katt
mi = mera
min
stanna
nej
ja
sen är det fler som jag inte kommer på i denna stund...

Men nu blir det sängen... God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0