Byggen va riktigt snabba

I helgen gjorde jag en felanmälan på byggens hemsida...
Droppande kran, stående/sakta utrinnande vatten i diskhon, trasig lampkupa i badrummet och trasig plastlåda i kylskåpet.. samt lås till balkongdörren,fixande av badrummet o tätningslister runt fönstrena o balkongdörr..
Idag ringde dem på fm o sa att på onsdag under dagen kommer de.. =)
Men att det är på kundcentret som det ska sägas till om lås på balkongdörren o fixandet av badrummet(ommålning), men hon va snäll o la in de ärrendena åt mig..
Vad bra tyckte jag...
 
Efter jag o barnen hade kommit hem igen efter ha hämtat mitt paket så ringde det på dörren...
Detta va vid 15, o där stod reperatören.. =)
Han kom redan idag..
Han fixade kranen,stoppet,lampkupan o lådan i kylen... =)
Sen berättade han att innan året är slut ska alla lgh:er i dalen få nya tätningslister så de gör inget åt det nu...
För när de kommer för att fixa det sen tar det bort de som de satt upp..
För det är en firma som ska göra det...
Så nu får vi se när de hör av sig om badrummet o låset...
 
Efter middagen fick båda barnen bada... =)
Det tyckte de båda om... Evelina i badbaljan o Isabella i badkaret...
 
O efter det ringde de från byggen o sa att kvarterslokalen är ledig det datumet som vi ska ha dopet.. =)
Så nu kan jag fixa med inbjudningarna...
Vi har dopet på en lördag, vi får hämta nycklarna på fredagen o sen har vi lokalen hela helgen.. =)
 
Men nu blir det sängen...så att jag får sova lite iaf...
Den här veckan jobbar sambon så jag måste upp 8-8.30 senast varje dag nu...
Men på onsdag kommer mamma upp o hämtar mig o barnen...
From lördag är jag hundvakt.. så jag måste komma ihåg att ha med mig bärselen till Evelina...
Då får hon sitta där,Isabella i sin sulky o Hugo(föräldrarnas hund) gå bredvid mig.. =)
Nån sväng/dag om det är fint väder så Isabella gå så att hon inte blir så rastlös...
 
Nej...sängen va det...
God natt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nice! :) Alla lgh i dalen, gäller här också med andra ord?

Svar: ja,enligt vår reperatör iaf... =) sen ska de sätta dit en tjockare skiva på nedre delen av balkongdörren som isolering... =)
Mommy Maria

2012-07-03 @ 13:27:10
URL: http://fruomamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0