Ikea idag... sen blev det melodifestivalen

Idag var jag med dottern o min mor till Ikea..
Köpte en ny torkställning,2 kuddar(att ha hos föräldrarna), 1 låda med hjul till leksakerna,
2 st 45 liters plastlådor med lock för att packa barnkläder i, 5 st 2-pack ramar, bestick till dotra
och sen ett set med köksredskap till lekssaksspisen....

Sen när vi ätit sen middag så skulle mamma för första gången på antal år titta på
melodifestivalen.. Så ja,det blev det på tv:n...
Jag som alltid skiter i det,för jag tycker att numera är det inte lika bra så tidigare..
Jag gillar det gamla hederliga,då det var schlagerlåtar som va med.. .
Många av årets låtar har inget i tävlingen att göra,även om de är helt ok att lyssna på...
En av mina favoriter är iaf "Babydoll" med Top Cats.. =)
http://www.youtube.com/watch?v=GG7LLdTxgcw

Men jag gillade även David Lindgrens låt "Shout it out" =)
http://www.youtube.com/watch?v=tgEh1kjgKWA&feature=related
Ska tillägga att jag har sett honom live i musikalen "High School Musical" på Göta Lejon.
Tycker han har en behaglig röst att lyssna på, så jag hoppas att han fortsätter att göra fler
låtar som man kan lyssna på...

Däremot tycker jag inte ,som det flesta verkar ha gjort, om Loreens låt..
Sen hennes scenuppträdande var sämre än låten tycker jag.. lunde ha gjorts bättre..
Så att dansen passat låten bättre..

Men nu är det snart dags att lägga sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0