Kortfattad förlossningsberättelse av min dotter född 100520

Jag blev igångsatt med dottern, det berodde på att jag gick över de 2 veckor man
får här i söderort om stockholm,på 15:e över fick jag tid på fm...

Fick komma in vid 10 torsdagen den 20 maj 2010, undersöktes då.
Fick ha ctg på magen i ca 30-40 min.
Vid 11 fick jag ballongkateter, då hade livmodertappen redan börjat mjukna så jag slapp tabletter o gelen som hjälper till med det..
Efter ca 40-45 min lossnade kateten när jag gick på toa,fick be sambon ringa på sköterskan för jag visste ju inte att den skulle göra så.
Då hade jag öppnat mig 5 cm.
Jag fick duscha av mig lite o sen undersökte de mig igen...
Sen väntade de till ca 14-15 innan de tog hål på hinnorna,
O då kom värkarna igång..
Jag fick inte behåll något eftersom jag mådde så illa,men sambon försökte iaf mata mig lite med pannkakan de gav mig.
Men tyvärr så kom den upp igen. =/
Jag provade lustgasen men den fick mig bara att må mer illa,så den struntade jag i..
Försökte va uppe o röra på mig, andas igenom värkarna.
Vid ett tillfälle sa jag till sambon att "nu vill jag inte längre,kan vi inte bara åka hem?" Det var då han ringde på sköterskan o de undersökte mig, då var jag öppen 8 cm.
De ringde på narkosläkaren men de visste inte om de skulle hinna lägga eda:n,
men det gjorde dem och efter den börjat verka så var jag uppe o promenerade en massa..
De sa att jag va en av de få som klarat mig utan nån bedövning o utan lustgasen så länge.
Vid 19.30-20 fick jag värkstimulerande dropp,fast värkarna inte hade avtagit.
Nästa skift skulle börja vid 21,efter en genomgång, men de som skulle in till oss fick skippa genomgången för att jag skulle få börja krysta...
Så de kom in o presenterade sig 20:40 och krystvärkarna kom igång  20:55.
Efter 20 minuters krystningar så är dottern född 21.16  =)
Hon heter Isabella Svea Maria. Isabella är namnet vi både gillar, Svea är efter min mormor som dog när jag va 5,5 år o Maria är efter mig.

Detta var lite kortfattat,jag vet...
Men jag skrev ner det lång tid efter förlossningen,så lite har jag nog glömt..
Men nu kom jag på att jag skulle lägga upp den då BF-datumet för nästa barn
närmar sig...
Hade hoppas på att den här skulle vilja komma tidigare men verkar inte så..
Har BF på onsdag,om 3 dagar då det blivit söndag..
Men tror mer på att jag går över tiden med denna oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0