Min förlossningsberättelse av Evelina Birgitta Maria

Min förlossningsberättelse...
Igår morse kl 6 vaknade jag o gick på toaletten,straxt där efter vaknade dottern o
när jag står o gör hennes välling börjar jag känna av mensliknade smärtor framtill o neråt.
Jag ringde förlossningen vid 6.40 o frågade lite om råd,de tyckte jag skulle avvakta lite eftersom
jag inte kunde klocka värkarna.
O att jag skulle förbereda inför att åka in senare,så jag ringde min mamma o förvarna henne
eftersom att det tar ca 1 timme för henne att åka hem till oss från deras hem eller 35 min från
hennes jobb med t-banan.
Sen ringde jag sambon som jobbat natt vid halv 8 för att kolla så att han inte fastnat på jobbet,
men han var på väg hem.
Straxt därefter fick jag ännu mera ont,så jag ringde mamma,hon sa kolla med förlossningen.
Så det gjorde jag,fick veta att jag fick välja om jag skulle åka in eller avvakta en stund till.
När sen sambon kommer hem,så tycker han att vi åker in.
Så ringer mamma igen för att se vart hon är.
Hon var inte framme på sitt jobb,så hon hoppade av pendeln o åkte tillbaka till flemingsberg,
för att gå till sjukhuset o möta oss där.
Vi kom till sjukhuset vid 9.20,sa hejdå till dottern o min mamma.
Gick ner till förlossningen,fick komma in på ett intagningsrum o blev uppkopplad till ctg:n i ca 1 timme. Undersökningen visade att jag va öppen 4,
Då jag hade värkar men de kom inte tillräckligt tätt, så jag fick citadon o sen skulle vi ut o promenera
i ca 1 timme,för att sen komma tillbaka.
Då sambon behövde äta något så gick vi o handlade lite fika.
Sen ner till förlossningen igen,då va jag öppen 5cm o de sa att jag skulle få stanna kvar.
Vi skulle bara vänta på ett rum.
Jag berättade jag ville ha eda,o det skulle jag få när vi kommit in i ett förlossningsrum.
När de då gör undersökningen,vilket är ca 1-1,5 timme senare så är jag öppen 8cm =O
Så de ringer narkosläkaren,han väl tvättar min rygg,så känner jag hur jag känner ett nedåt tryck.
Så jag skrämmer narkosläkaren när jag säger att jag måste krysta NU o att han inte hinner lägga bedövningen.. Han blev lite förvånad o visste inte riktigt vad han skulle göra eller ta vägen.
Barnmorskan sa att han kunde gå för han skulle inte hinna lägga den.
Så jag började krysta,helt utan bedövning. Så kl 14.23 föddes vår 2:a dotter.
Fick en liten blödning inne tid livmodertappen,så jag fick inte äta eller dricka något förrens vid
19.30 då blödningen slutat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0