åkpåsen är klar

Nu är jag klar med färgningen av åkpåsen =)
Jag målade först 2-3 lager med vitfärg o sen 2-3 lager med lilafärg.
Efter varje lager fixerade jag färgen med strykjärnet.
Rutorna syns igenom lite,men på något sätt så blir det ändå snyggt =O


Sen har jag målat ett lager med svart färg på fotsacken.
Då jag inte vet om den vagnen jag ska köpa har egen eller om den är svart eller mörkblå så tänkte jag att om jag färgar rutorna svarta så passar den vilket som.. Jag ska måla minst 1 lager till med svartfärg på den.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad målar man med för färg? :O

Svar: Panduro har ett märke som heter palett. Finns för ljusa o mörka färger... jag har använt en vanlig disksvamp för att stryka ut färgen.. sen låter man den torka i ca 5 min, sen ska den fixeras: antingen med strykjärn eller värmepistol... =)
Mommy Maria

2012-09-08 @ 00:40:56
URL: http://peaceandida.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0