klippning, besök hos mor o beg.shopping...

Jag startade dagen straxt efter 7...
Jag o stora tjejen gick upp,åt frukost o klädde på oss...
när kl:an va ca 8 så väckte jag lilltjejen...
skötväskan va redan packad,så efter jag lämnat stora tjejen på
dagis gick jag o lillskruttan till t-banan för att åka upp till stan.
 
Kl 10.30 hade jag tid för klippning =)
Första gången sen veckan innan lillskruttan föddes.... 6 månader alltså.. =O
Men min frisör Celine sa att jag hade bra hårkvalitet sen jag blev mammaledig o
det var inte mycket hon behövde klippa av =)
Det har gjort mycket för mitt hår att inte va på jobbet i den höga luftfuktigheten o klorvatten..
Lillskruttan va superduktig under tiden... hon va klarvaken,men låg snällt i vagnen o lekte sant pratade...
 
Efter klippningen va vi en sväng förbi min mors jobb =)
Alla hennes kollegor blev förvånade över hur stor hon hade hunnit bli,
hur mycket hon kunde göra...
Hon kan ju nästan sitta ordentligt =) Hon sitter iaf utan hjälp kortare stunder...
 
Sen åkte vi till Liljeholmen för att köpa 2 klänningar till lillskruttan...
Hittade dem på en köp & säljsidan på FB, säljaren visade sig känna en mamma häromkring
där jag bor o som jag umgåtts lite med... mest på öppna..
Det slutade att vi stod o pratade ett bra tag... =)
O när jag sa att jag jobbade i Gnesta så sa hon att hennes svägerskas man ägde ett ställe där...
Han o kompis ägde Gnestas Korv Kurres... hon tog fram en bild o självklart visades sig det va
den karln som jag brukade prata med när jag väntade på tåget.
Vi brukade skämta en hel del o så..
Världen är bra liten ibland... =D =D
 
Sen åkte vi hemåt,väl framme med t-banan så var det bara att gå till dagis för att hämta stora tjejen..
Hade fått ett sms från fru Hoffman,där hon frågade om vi ville med till maxi o handla...
Så från dagis direkt för att möta henne o W...
Sen handlade vi, kom hem från affären straxt innan 16...
Så jag o barnen va hemifrån idag från ca 8:45-15:45= 7 timmar....
 
Så nu är jag slut i hela kroppen,så nu ska jag sova !!!
God natt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sov du gott efter heldagen ute? :)

Svar: nja,som vanligt tror jag... =)
Mommy Maria

2012-09-27 @ 21:38:23
URL: http://fruomamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0