Nappavvärjning

Igår bestämde jag mig för att det är dags för Isabella att sluta helt med napp.
Hennes bett är inte som det ska,men om hon slutar med napp innan
hon blir 3 år det som störst chans att det rättar till sig.
Så igår vid vällingen och nattningen när hon frågade om nappen
så sa jag bara att hon var en stor tjej och att vi skulle testa utan.
Hon sa nej,lite ledsen men ändå accepterade hon det.
Då hon inte somnat när Evelina somnat så fickhon ligga i min famn o få en skvätt välling till...
Kl 21 så somnade hon. Sen vaknade hon en gång...straxt efter 00 då jag fortfarande satt uppe.
Då fick hon lägga sig bredvid mig i vår säng.
Då frågade hon om nappen,men hon fick den inte.
 
Idag har det gått smidigare, hon har inte frågat om nappen alls på hela dagen. =)
Endast när det var dags för välling frågad hon,då sa jag bara att hon har slutat med napp.
O att hon är så duktig!
Hon låg snällt i soffan ett tag, sen gick hon upp innan Evelina somnat
så när hon somnat o jag lagt in henne så skulle jag borsta tänderna på Isabella.
Vilket hon inte ville, o det ledde till att hon väckte Evelina...
Så jag la Isabella i soffan och tog upp Evelina, medan jag satt o sövde Evelina lyckades Isabella somna.
Så kl 20 sov hon =)
 
Hoppas detta fortsätter,
Om det går bra så kommer vi anting på måndag eller tisdag åka o köpa en
liten present till Isabella som varit så duktig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0