10 månaderskoll

Idag va Evelina på sin 10-månaders koll.
Hon har ökat 790gram o växt 4cm på 2 månader(från 8 månader-10 månader)...
Vilket betyder en ökning på 2cm o 395g/månad i snitt..
Förra gången hade hon ökat 1kg o vuxit 2cm på 2 månader(från 6 månader-8 månader)...
Vilket är 1cm o 500g/månad...
Innan 6 månaders ålder har hon haft i snitt en ökning på ca 250g o 2-3cm/månad...

Jag drar slutsatsen att min mat är bättre än min mjölk va... =)
Hon följer iaf sin kurva bra...
Idag gjorde jag köttbullar(värmde färdiga i mikron till Evelina),potatismos o lingonsylt till middag...
O det va tydligen gott =)

Imorron får det bli spaggetti o köttfärssås..

Kommentarer
Postat av: Ida

Sv; Ja, nöjd blev jag for now, men det ska göras ännu ljusare nästa vända :D

Stora tjejen du har, hur lång/"tjock" är hon nu? :D

Svar: Jag sitter o funderar på om jag ska bli rödhårig igen eller kanske färga underhåret...
Hon är 73cm lång o väger 8560gram...
Hon växer på bra o enligt sin kurva.

Äldsta dotterns vikt o längd vid 3,5 månad
hade Evelina vid 8 månader ,så då kan du tänka dig vilken knubbis hon va...
Mommy Maria

2013-01-31 @ 17:25:32
URL: http://peaceandida.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0