.......

Något jag inte skrivit om förut men som hänt för ca 2 veckor sen...
Jag har mått riktigt dåligt över det, men inte orkat ta tag i det.
Nu måste jag.
Jag skäms för mycket för att jag lät det hända..
Det var för ca 2 veckor sen när vi var hemma som vi lyckades få till det att träffa våra vänner för utelek. Men den dagen slutade med att Evelina rev min väns ena son vid örat.
Jag såg att något var på väg att hända men hann inte fram innan hon rev honom,
jag såg inte att det blev sår o bad om ursäkt samt sa att jag inte hade sett något
men att min vän skulle kolla.
Jag tog tjejerna o gick hem, mest för att jag skämdes men även för att jag inte
vågade låta yngsta tjejen vara kvar o riskera en händelse till.
Sen när vi kom hem såg jag att min yngsta va röd på överarmarna(under t-shirten)
när jag skulle duscha henne.
Jag fatta då att min väns son hade hållt fast henne, vilket förmodligen ledde till att hon rev honom.
Det är ingen ursäkt för det min dotter gjorde så jag tog inte ens upp det när min vän skickade ett sms o berättade att det blivit rivmärken.
Jag skrev att det var tråkigt att det skett(tydligen på ett klumpigt sätt) o
att jag tyckte det var tråkigt att de inte kunde leka ihop.
Det blev några sms till mellan mig o vännen, så jag trodde helt ärligt att det var lugnt mellan oss.
Men efter jag inte hört något från henne på ett par dagar
så antog jag att hon blivit arg iaf på mig o min dotter.
Men pga värmen som varit o att jag fortfarande skäms över det så har jag orkat höra av mig,
har inte riktigt vågat heller.
Men idag så tänkte jag att jag måste höra av mig för jag vill inte ha detta
orosmoment över mig så nära förlossningen...
O då fick jag veta att min vän både va ledsen o besviken på mig för att jag inte bett om ursäkt bla.
Så jag frågade om min ursäkt vid händelsen o när jag skrev
att det var tråkigt att hon hade lyckats med det inte var en ursäkt.
Tydligen så hade hon inte hört ursäkten o hon hade inte tolkat sms:et som en ursäkt.
Så jag bad om ursäkt igen...
 
Då berättade hon att hennes grabbar flera ggr sagt att de inte vill leka med mina tjejer,
jag misstänker att de sagt så innan händelsen oxå, så eftersom att jag inte vill riskera en ny
sån händelse så kommer jag inte låta tjejerna leka mer med dem. 
För förutom det så vill jag inte tvinga någon/några leka med mina tjejer om de inte vill.
Så pga min yngsta dotter så har jag förlorat en nära vän.
Vilket känns jobbigt o gör detta till den sämsta föräldraledighet som jag kommer ha.
Jag hade sett fram emot att vara föräldraledig samtidigt som min vän men inte nu.
 
O pga att min yngsta dotter rev en pojke på öppna förskolan straxt eftermidsommar o jag inte hann be om ursäkt innan mamman o pojken gick pga att min stora tjejvar med o bad om hjälp hela tiden.
Så för det så vågar jag inte gå dit heller.
Jag skäms för mycket!!
Vad är jag för mamma egentligen som inte kan kontrollera min dotter?!?!?
Inte ens de som jag räknar som vänner kan få slippa att min dotter gör illa dem....
Jag märkte redan vid händelsen på öppna att några typ höjde ögonbryna åt min dotters beteende.
Som sagt det återstår att se om jag vågar mig till öppna något mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0