En tand mindre...

Kom till tandläkaren lite innan min tid.
När jag fick komma in så kollade tandläkaren snabbt i munnen o sa
'ja,det var ett ordentligt hål'.
Sen röntgade han tanden o frågade 'hur vill du göra? Jag ville inte ättta igång en förlossning här'...
Hade ju skrivit i att jag va i 7:e månaden(oops, fel av mig är ju i 8:e)..
Jag sa att om det inte vara några problem, alltså komplicerat, att drag ut den så gör det så slipper jag laga den en massa ggr.
Något som kan ske då jag inte har visdomstanden ovanför kvar..
Ok, sa han bara o bedövade... :)
Det som tog längst tid var att låta bedövningen ta.
Själva utdragningen gick snabbt o enkelt... o smärtfritt.
Det ända som kändes va trycket när han lösgjorde tanden genom att vicka o trycka på den..
Nu när det här har läkt så ska jag både se över min ekonomin o deras avbetalningsmöjlighet, sen boka in undersökning för att börja laga några av tänderna..
Har iaf 2-3 hål som jag vill priotera härnäst, sen se över min sista visdomstand...

Nu blir det soffläge resten av kvällen.
Innan jag gick hem så hoppade jag snabbt in på affären för att köpa något till mig att kunna äta...
För nu blir det inget varmt att äta eller dricka förrän imorron tidigast...
Köpte fruktsoppa o banan, ska ju inte heller äta en massa de närmsta dagarna som kan fastna i hålet medan det läker.
Sen får jag ju inte pilla i det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0