förberedelse inför imorron

Igår bakade jag ca 60 bullar..
Sen rensade jag lite,bytte gardiner i vardagsrummet, tvättade in- o utsida av fönstren.

Idag kunde Isabella gå till förskolan så jag o Evelina va först en stund på öppna o sen gick vi för att handla.
När Evelina somnat så gick jag o hämtade Isabella tidigt för att hon skulle få egen mamma-tid.
Vi åkte till skhlm för att köpa oblat till tårtan(till imorron) o se om vi hittade någon present till...
Kom hem med det + tofflor till Isabella o en väska till mig.
Efter maten gjorde jag o Isabella en omgång sockerkaksbotten, men fick göra en till för att kunna få ihop tårtan.
Nu är äntligen sockerkasbottnarna delade fått vaniljmousse o hallonkräm emellan lagren, o står i kylen.
Imorron straxt innan alla gäster kommer så lägger jag på grädden o dekorerar den.
Förutom det har jag nästan hunnit rensa hela köksbänken =)

Det sista tar jag imorron...
Då ska det även pyntas o dammsugas,
Plocka i ordning på det sista som inte behöver vara framme.

Men nu sovdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0