Omlott-tröja

Idag blev jag klar med omlott-tröjan till bebisen.
Valde det grönrandiga jersey-tyget så att det passar vem som helst, sen valde jag mörklila bomullstrikå att sy runt kanterna.
Hade en grönt tunt band som jag delade i 2 delar o sydde fast på insidan för att kunna knyta ihop den.
På yttersta delen satte jag knappar för att stänga.

För att få mönstret så la jag mönsterpapper ovanpå ett plagg o ritade längs konturerna/sömmarna.
Sen när jag ska klippa till tyget lägger jag till sömsmån,.

Efter jag sytt klart omlott-tröjan så ritade jag av en body o 2 par byxor.
Ska fundera på om jag ska rita av fler plagg nu, klippa till o börja sy ihop dem eller om jag ska brodera på bebisens födelsetavla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0