Förlossningen

Igångsättning 9/9
Vaknade kl 5 o trodde det var dags att gå upp.
Vid 8 ringde jag förlossning o fick tid för igångsättningen.
Åkte direkt till förlossningen efter jag lämnat tjejerna på förskolan.

Inskrivning kl 10, startade med ctg.
Sen blev det undersökning,hade börjat öppna mig lite men ingen påverkan av tappen o bakåtriktad.
Så det bestämdes att jag skulle få medicin för mogna tappen.
Åt lunch medan jag väntade på första dosen.
Kl 12 fick jag första dosen cyotec,vilket ledde till kraftiga sammandragningar.
När bm-bytet varit så var jag på toaletten o sen vid
ca kl 14.20 fick jag andra dosen cyotec
Kl 16 var det dags för ny ctg sen undersökning, var då 3 cm öppen lite av livmodertappen kvar.
Bm beslutar att vi avvaktar en timme till innan de antingen tar hinnorna eller ger mig en tredje dos
Åt kvällsmat så att fick lite energi medan vi avvakade.
Ca 18:45 togs hinnorna.
Nästa undersökning skedde straxt efter 21.30,
bm var då osäker om bebis låg långt ner så blev ultraljud som visade att bebis låg där den skulle
samt att det inte var mycket fostervatten kvar.
Så de beslutar att jag ska upp o gå lite,sen få värkstimulerande dropp.
Ca 23.10 sattes värkstimulerande dropp in
Vid 00:45 har jag ont av sammandragningarna så bm undersöker mig o då är jag bara 4 cm öppen.
Så hon ökar droppet lite.
Straxt innan 2 så kräks jag pga smärtan.
O vid 2 kommer krystvärkarna.
Kl 2:14 föddes en lillebror :)
Han är 52cm lång o väger 4025g, hans huvudomfång var 35.
Än har han inget namn men det kommer.

Vid ca 4 imorse kom vi upp till avdelningen.
Sen vid 5 ammade jag grabben o sen halvsov jag till 7 då det var dags igen att amma.
Sen halvsov jag igen till 9,låg kvar o vilade till ca 10.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0