tandläkarbesök nr 7

Igår hade jag tandläkartid.
Äntligen sattes en keramiska kronan på plats.
Första gången vi skulle ha gjort de så fick jag halsfluss vilket gjorde att jag bokade om tiden.
O andra gången,den tid jag bokade om till, så ringde de återbud pga att min tandläkare va sjuk.

Men nu kom den på plats.
Han hann även laga ett av de större hålen 😊
Så nu är ytterligare ett steg närmare att bli klar.
Fick även veta att 5:e ska jag vill tandhygienisten för att kolla upp hur det ser ut med tandsten osv.

Men innan det så ska jag vill tandläkaren o laga 2 hål den 28:e.
Sen den 29:e så ska jag till Danderyd för undersökning o kanske åtgärd på min inflammation eller vad det är uppe vid rötterna på framtänderna.

Just nu njuter jag av att jag inte har några större hål som kan utvecklas till rotfyllningar istället för vanliga lagningar .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0