R.I.P

Gårdagen kändes som om jag gick i en dimma, idag börja känslorna o tankarna ta plats.
Igår natt så somnade min älskade farfar in.
Det har gått fort den sista tiden, vi fick veta att cancern hade spridit sig
o att farfar hade en hjärntumör.
Även om han varit dålig så har han ändå på något sätt varit glad o lite pigg,
han har lyckats dölja hur han mått.
Han var hemma över jul, så vi fick träffa honom ☺
Men helgen över jul fick han åka in till sjukhuset igen,
där konstaterades det att han hade fått lunginflammation.
Sen dess har han inte kommit hem.
Nu i helgen så ringde de från sjukhuset i söndags till min farmor.
Farfar hade blivit sämre,så min pappa o mamma samt min ena faster kastade sig in i bilen o åkte dit. Efter läkarronden så ringde min pappa o berättade att det kan röra sig om timmar
eller dag innan han är borta, sen frågade han om vi ville se honom en sista gång.
Fast sambon inte var med o jag var tvungen att ta med alla barn till sjukhuset så sa jag ja.
Så pappa körde hem igen då vi inte fick plats i en bil.
Jag o barnen fick sen åka in med pappa,
min fasters sambo körde andra bilen med min ena bror o min kusin i.
Det var jobbigt att se farfar ligga där men jag är glad över att jag gjorde det!!
Farfar har alltid varit stark o pigg, känns fel o konstigt att han är borta nu.
Isabella fick följa med in för att se honom en sista gång,
det vart lite jobbigt för henne men då min farfar o farmor stått oss så nära
så tror jag att hon behövde det.
Idag när alla känslor börjar ta sin plats så är jag mer gråtfärdig än innan,
jag är arg för att jag inte får se min farfar mer
men även lättad att det inte drogs ut mer för farfars skull!!
Han fick smärtlindring hela tiden o fick somna in.
Farmor,alla hans barn, alla barnbarn utom min yngsta bror o farfars egna systrar hann träffa honom innan han somnade in.
Min yngsta bror ville inte följa med in, för att inte få det minnet.
O jag förstår honom.
 
Så nu får du finnas i mina tankar o i mitt hjärta farfar!!!
Älskad o saknad!
Mina tankar o mitt hjärta finns hos min farmor o min familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0