ESC 2015

Igår var det dags för Eurovision song contest igen.
I år var det 60 års jubileum.
O vilka tog hem det....om inte Sverige ☺
Måns Zelmerlöw med sin låt "heroes" slogs med Rysslands o Italiens bidrag, men Ryssland o Sverige drog ifrån lite o kämpade om första platsen.
När det var röster från 3 eller 4 länder kvar så stod det klart att Sverige hade vunnit.

Det är Sveriges 6:e vinst i ESC.
O nu delar vi andra platsen med StorBritannien o endast Irland har fler vinster. De har vunnit 7 ggr.

Direkt när jag såg att Sverige vann kom tankarna på vem som vinner nästa år.
Jag tror Danmark då de vunnit de senaste 2ggr vi hållt i ESC i Sverige.
Samtidigt som det är kul att Måns vann så känner jag 'o nej,inte igen. Inte så tätt.'
Det kostar oss skattebetalare massor av pengar i allt skydd som behövs, alla hotell på orten blir full bokad då det kommer turister för att titta på finalen live.
Samma vecka som finalen kommer det va massor av folk i rörelse, så jag hoppas på att det inte blir i Sthlm utan i Malmö eller Gbg som den hålls.

Till sist skickar jag en massa Grattis till Måns Zelmerlöw för hans stora bragd!!
För det är de bragd att vinna ESC o det är speciellt extra stort när det är 60-års jubileum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0