Inskolningen avklarad

Efter 3 dagar med inskolning då jag var med sonen så tog vi helg.
På måndagen(förra veckan) var planen att testa att lämna sonen o vara tillgänglig(med andra ord, kunna ta sig till förskolan på ca 20min om de ringer).
Men på måndagen när vi kom till förskolan så hade de bara 4 grader inomhus,så jag tog hem barnen igen.
På kvällen ringde de för att berätta att de inte fått tillbaka värmen o att det skulle ta ett par dagar,sen frågade de hur jag ville göra med barnen. Sa då att jag har de hemma tisdag o onsdag.
Fick sen veta på tisdag eftermiddag att from torsdag skulle de få nya lokaler tills det var åtgärdat.
Ok,då sa jag att vi fortsätter inskolningen på torsdagen.
Onsdag eftermiddag ringde de igen för att berätta vart barnen skulle lämnas.
Alla mina 3 skulle lämnas på 3 olika förskolor,vilket jag inte tyckte var bra.
Så barnen fick vara hemma även torsdag o fredag.
Nu måndags hade en av förskolorna stängt pga utbildningsdag o då fick barnens förskola,hela förskolan, vara där.
Så då fortsatte vi med inskolningen.
Vilket gick bra.
I tisdags så var jag med sonen tills han hade somnat på vilan, sen gick jag tillbaka till 15 då alla barnen skulle hem.
Igår var jag bara med en timme på morgonen o sen gick jag 9 o kom tillbaka 15.
Det hade gått bra, lite gråt när han upptäckte att jag inte var där,sen glömde han bort det ett tag.
Han sov ok, men åt lite vilket är vanligt innan de vänjer sig.
Idag lämnade sambon 8(idag var det han som var hemma för att vara tillgänglig) o jag hämtade 15,hade gått bättre idag.
Han hade ätit mer men vaknat fler ggr då han rullat av madrassen några ggr.

Jag skulle ha börjat jobba förra onsdagen men pga det som hände på barnens förskola så fick jag skjuta på det.
O det bästa var nog hur förstående nog chef o blivande kollegor var med att jag inte kunde börja som avtalat.
Så idag var första dagen.
Hade mjukstart med att jobba 10:30-13.
Men då det behövdes personal imorron blev jag tillfrågad om jag kunde jobba mer imorron.
Tack vare att sambon ska till ögonläkare 8:50 så kan jag det.
Så sambon får lämna imorron igen o sen hämtar jag 15.
Imorgon blir det 8-13 för mig.
Kändes bra fast lite konstigt.
Jag har inte jobbat sen 8 mars 2010,då jag fick havandeskapspenning innan äldsta dottern föddes.
Imorron blir det en lång dag för mig, måste upp straxt innan 6 för 6:29 går bussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0